Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

תכנון אסטרטגי לעסקים

כידוע, כל תהליך המתבצע על ידי תכנון מקדים, מעלה את סיכויי ההצלחה. תכנון אסטרטגי לעסקים נועד לנתח את מצב החברה, לבחון את התחרות והשוק, לקבוע מטרות לתקופה הקרובה ולבנות אסטרטגיית פעולה שתסייע לנו לעמוד ביעדים ולהביא את הביצועים לרמת עשיה גבוה ויעילה. עסק שלא חושב קדימה, מגבש תכנית עבודה לטווח זמנים ספציפי, עלול למצוא את עצמו מאחור ולהעניק יתרון למתחרים שלו.

איך משרד יחסי ציבור קשור לבניית אסטרטגיה לעסק?

ובכן, קיים קשר ישיר בין הפעילות של משרד יחסי ציבור בסינרגיה עם התפקידים הבכירים בעסק לבין בניית אסטרטגיה לעסק. הסיבה לכך היא משום שבלי יחסי ציבור נכונים, בלי שיווק ופרסום מכווני אסטרטגיה בפלטפורמות הדיגיטל הקיימות  או יועץ תקשורת, אנו עלולים למצוא את עצמנו במקומות שלא היינו רוצים להגיע אליהם. כל פרסום, כל כתבה, כל אירוע שמתקיים בהקשר העסקי חייב להתבצע לאחר מחשבה, תכנון, גיבוש תכנית לפעולה ויצירת אסטרטגיה עסקית מובנית.

תכנון אסטרטגי לעסקים – איך עושים את זה?

  1. הכרת העסק – בשלב זה תפקידו של יועץ יחסי ציבור, יועץ עסקי או יועץ תקשורת הוא להכיר היטב את העולם שבו החברה או העסק שוחים. מדובר בשילוב בין ניתוח הסביבה הפנימית של החברה לבין ניתוח הלקוחות והסביבה התחרותית שלה. חשוב גם לשלב ניתוח של חברות הדומות בפעילות שלהן לחברה לה אנו בונים את האסטרטגיה.
  2. אלטרנטיבות לפעולה – כדאי לגבש כמה תכניות לפעולה, להציג את היתרונות אל מול החסרונות של כל תכנית, לגבש את הנתונים העסקיים בהיבט של רווחים צפויים בהתאם לכל תכנית ורק לאחר שמציגים את כל התכניות וסדרי הפעולה שלהן, לבחור את הטובה ביותר.
  3. גיבוש התהליך העסקי – פירוט התכנית שנבחרה, הצגת מטרות ויעדים תוך כדי ולאחר סיום התכנית.