איך בוחרים פסי האטה לחניון?

הגורם העיקרי לתאונות דרכים הן בכבישים מהירים, הן בכבישים עירוניים, בשטחים סגורים כמו חניונים ומפעלים הוא מהירות נהיגה. המהירות גם אחראית על הנזק שיגרם כתוצאה מהתאונה. ככל שמהירות הנהיגה גבוה יותר, כך הסיכון לנפגעים גבוה יותר, וסביר יותר שהפגיע תהיה מסוכנת ומזיקה יותר.

תאונה בין הולך רגל למכונית המתרחשת במהירות נמוכה, מסתבר שהנזק יהיה קטן יותר מאשר מקרים בהם הנהיגה תהיה מהירה. ככל שמהירות הנסיעה תהיה נמוכה יותר, סיכוייו של הנהג לבלום לפני הפגיעה בהולך הרגל גבוהים יותר.

תנועה בחניון

במאמר זה אנחנו רוצים להתמקד יותר בכל מה שקורה בחניונים. על הסיכונים הקיימים ועל הדרכים למנוע אותם. עקרונית, ללא כל אמצעי ההגנה שקיימים בחניונים, הסיכויים לתאונות קטלניות ומזיקות עד מאוד בחניונים היא גבוהה יותר מאשר בשטח פתוח. לכן, קיים צורך מיוחד להוריד את מהירות הנסיעה של הנהגים בחניון.

קיימים מספר אמצעים שנועדו לכך. כמו שילוט, מצלמות, אכיפה אנושית ועוד. האמצעי האפקטיבי ביותר וגם השימושי והנפוץ ביותר הוא פסי האטה לחניון. כמעט בכל חניון אנו יכולים לראות פסי האטה בכניסה ובעיקולים החדים.

פסי האטה לחניון הם סוג של בליטה בגובה כמה ס"מ המותקנים על רצפת החניון. פסי ההאטה גורמים לטלטלה לרכב. במידה והנהג האט לפני העלייה על פסי ההאטה, הטלטלה תהיה נסבלת. אך ככל שהנהיגה תהיה מהירה יותר, הטלטלה תהיה משמעותית יותר ותגרום לאי נוחות ואולי אפילו נזק לרכב.

בחירת פסי האטה

ישנם סוגים שונים של פסי האטה בצורות שונות, העשויים מחומרים שונים. בדרך כלל פס בלימה או פסי האטה לחניונים הם מודולוריים מפלסטיק או מגומי.

את הפס מחברים לקרקעית החניון באמצעות ברגים. פסים אלה קטנים יחסית, אך יעילים מאוד.

My Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 מאגרי תמונות שאתם חייבים להכיר
לא מעט אנשי מקצוע שעבודתם מתבצעת דרך הרשת, נדרשים לאתרי מאגרי תמונות. יכולים להיות אלה אמנים יוצרים,...
קרא עוד »
ינו 20, 2021
כך קופה רושמת תקדם לכם את העסק
קופה רושמת מחויבת להיות בכל עסק. מעבר לפן החוקי שיש לתת לעסקאות הנעשות בבית העסק, חשוב מאוד לראות כיצד...
קרא עוד »
מרץ 28, 2020
שיקום מבנים – להגדיל את הערך במבנה
ישנה חשיבות רבה לשיקום מבנה מסוים. מעבר לענייני הבטיחות הנדרשים, חשוב שהם יעשו באופן מוקפד על ידי...
קרא עוד »
מרץ 20, 2020