Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

איך בוחרים פסי האטה לחניון?

הגורם העיקרי לתאונות דרכים הן בכבישים מהירים, הן בכבישים עירוניים, בשטחים סגורים כמו חניונים ומפעלים הוא מהירות נהיגה. המהירות גם אחראית על הנזק שיגרם כתוצאה מהתאונה. ככל שמהירות הנהיגה גבוה יותר, כך הסיכון לנפגעים גבוה יותר, וסביר יותר שהפגיע תהיה מסוכנת ומזיקה יותר.

תאונה בין הולך רגל למכונית המתרחשת במהירות נמוכה, מסתבר שהנזק יהיה קטן יותר מאשר מקרים בהם הנהיגה תהיה מהירה. ככל שמהירות הנסיעה תהיה נמוכה יותר, סיכוייו של הנהג לבלום לפני הפגיעה בהולך הרגל גבוהים יותר.

תנועה בחניון

במאמר זה אנחנו רוצים להתמקד יותר בכל מה שקורה בחניונים. על הסיכונים הקיימים ועל הדרכים למנוע אותם. עקרונית, ללא כל אמצעי ההגנה שקיימים בחניונים, הסיכויים לתאונות קטלניות ומזיקות עד מאוד בחניונים היא גבוהה יותר מאשר בשטח פתוח. לכן, קיים צורך מיוחד להוריד את מהירות הנסיעה של הנהגים בחניון.

קיימים מספר אמצעים שנועדו לכך. כמו שילוט, מצלמות, אכיפה אנושית ועוד. האמצעי האפקטיבי ביותר וגם השימושי והנפוץ ביותר הוא פסי האטה לחניון. כמעט בכל חניון אנו יכולים לראות פסי האטה בכניסה ובעיקולים החדים.

פסי האטה לחניון הם סוג של בליטה בגובה כמה ס"מ המותקנים על רצפת החניון. פסי ההאטה גורמים לטלטלה לרכב. במידה והנהג האט לפני העלייה על פסי ההאטה, הטלטלה תהיה נסבלת. אך ככל שהנהיגה תהיה מהירה יותר, הטלטלה תהיה משמעותית יותר ותגרום לאי נוחות ואולי אפילו נזק לרכב.

בחירת פסי האטה

ישנם סוגים שונים של פסי האטה בצורות שונות, העשויים מחומרים שונים. בדרך כלל פס בלימה או פסי האטה לחניונים הם מודולוריים מפלסטיק או מגומי.

את הפס מחברים לקרקעית החניון באמצעות ברגים. פסים אלה קטנים יחסית, אך יעילים מאוד.