איך מקבלים פיצוי כספי מתאונות עבודה?

תאונת עבודה היא אירוע לא נעים. ככל שהנזק הגופני חמור ומשמעותי יותר יש לתאונה הזו השלכות מהותיות יותר. מסתבר שאחת התוצאות המשמעותיות הוא אובדן כושר העבודה. בין אם מדובר על מספר ימים ובין אם על יותר – אי עבודה משמעה אצל מרבית תושבי ישראל אי הכנסה. דבר שפוגע ביציבות הכלכלית ועלול להוביל לנזקים של ממש ולאי יכולת להתפרנס. לנוכח מצב זה מציע הביטוח הלאומי מענה, הוא מוכר בשם דמי פגיעה. כל עובד בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא שכיר יכול להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה – קראו איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי באתר זכות ויוזמה.

מה עושים כדי לקבל?

כאמור, כדי לקבל דמי פגיעה צריך להגיש בקשה עם הטופס הרלוונטי. כמו כן צריך לצרף מסמכים נוספים שמוכיחים את דבר הפגיעה ומציגים את החומרה שלה באופן הנדרש. במוסד לביטוח לאומי בוחנים את התביעות ומקבלים לגביהם החלטות. במידה ואכן מתברר כי נפגע עובד בתאונת עבודה וכתוצאה מכך הוא אינו מסוגל לעבוד והוא איבד את כושר העבודה שלו – הוא יוכל לקבל דמי פגיעה בגין אותם ימים בהם הוא לא יכול היה לעבוד, וכך הוא זכאי לקבל פיצוי כספי מתאונות עבודה.

איך להתנהל בחכמה וביעילות מול הביטוח הלאומי

נבין כי הביטוח הלאומי הוא מוסד גדול ורשמי שמתנהל על ידי גורמים מקצועיים מאוד. אנחנו, האזרחים הקטנים עלולים לחוש קטנים עוד יותר מול ארגון גדול שכזה. לא פעם אזרחים חשים כי גורלם נחרץ ולא בצדק והם לא מקבלים את מה שמגיע להם לקבל. מה עושים במצבים כאלו? הצעד הכי חכם הוא להיעזר עם חברת מיצוי זכויות. יש חברות שמופעלות על ידי מקצוענים בנושא. הם מכירים את התנהלות הביטוח הלאומי ויודעים כיצד ללוות את האזרח כדי למצות את הזכויות שלו במקסימום.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי גם יענין אותך...